Skip to main content

SEO-tip: let hierop bij een gastblog of testimonial

Wist je dat ik fantastische klanten heb?

Heel de wereld mag weten dat ze een kei in hun vak zijn.

Als ik een getuigenis van 1 van die fantastische klanten online zet, dan voeg ik altijd een link naar hun bedrijfswebsite toe.

Zelfs als ik geen webteksten voor hen schreef.

Waarom dat mijn klant een extra duwtje in de rug geeft?

  • hij krijgt meer naamsbekendheid
  • de link van mijn site naar de zijne fungeert als backlink.

 

Je site beter doen scoren met backlinks

Heeft je site veel backlinks? Dan is dat zoals een stad waar elke trein stopt.

Als er zoveel wegen naartoe leiden, dan moet er volgens Google wel iets interessants te rapen zijn.

Er is een grote maar: de backlinks die je krijgt, moeten afkomstig zijn van betrouwbare sites met een goede reputatie.

Als je zelf meer backlinks wilt, dan mag je dus niet als de Kerstman in het wilde weg links naar je site rondstrooien op blogs en fora die niets met het onderwerp te maken hebben.

Dan ruikt Google onraad.

 

Kerstman - nofollow - Het Schrijfpaleis

Als een boosaardige kerstman irrelevante links naar je site rondstrooien op fora en blogs? Not cool.

Do-follow of no-follow?

Wat heeft dat alles nu te maken met je gastblogs en klantengetuigenissen op andere sites?

Mijn tip daarvoor is: vraag altijd na bij de webmaster of de link do-follow is, en niet no-follow.

Een do-followlink zorgt er eenvoudig gezegd voor dat je site meer street cred krijgt: Google ziet het als een teken van vertrouwen in je website.

Alle kleine beetjes helpen.

Do-follow is de normale staat van een link. Je hoeft er niets speciaals voor te doen.

Hangt er een no-follow-attribuut aan de link naar je site? Dan kunnen toevallige bezoekers er nog altijd op doorklikken, maar haalt je webstek daar op SEO-vlak weinig goeds uit.

Je kreeg met andere woorden geen vertrouwensstem.

Zo check je of de link naar je site no-follow is

1. Ga naar de pagina waar je gastblog of klantengetuigenis staat te pronken.

2. Klik met je rechtermuisknop in de pagina en kies ‘paginabron weergeven’.

3. Zoek je link: druk CTRL F in, en vul de link waar je naar op zoek bent in.

4. Druk op ENTER: je link krijgt nu een kleurtje in de code, zodat je hem terugvindt.

5. Check of er een no-follow-attribuut bij je link staat. Dat ziet er ongeveer zo uit:

<a href="http://sitenaam.com" rel="nofollow">Link Text</a>

 

Geen no-follow te zien? Prima.

Ben je niet helemaal zeker, dan kun je nog eens te rade gaan bij de eigenaar van de site.

Je site beter doen ranken met SEO-optimalisatie

Deze tip kwam er omdat 1 van mijn klanten het systeem van do-follow en no-follow nog eens onder de aandacht bracht.

Zijn getuigenis over onze samenwerking verschijnt binnenkort op deze site – zoals altijd volledig vrij van no-follow-attributen 😉

 

Ook zin om samen te werken? Bijvoorbeeld omdat je wilt dat je site beter vindbaar is in de zoekmachines?

Ik stel met plezier een strijdplan op voor je webteksten:

Shana

Copywriter Shana Hofmans zwaait liefdevol de schrijfscepter in Het Schrijfpaleis. Net zoals vrijdag-frietdag zijn ook teksten over dieren en natuur helemaal haar ding. Ze is één van die mensen die steevast voorbijwandelende honden begroeten.

Leave a Reply