Skip to main content

Een grote zus die Linda heet

Dat heeft onze natuur nodig.

Zo iemand  die ‘Hé flapdrol’ roept naar iedereen die onze dieren en ons groen nog maar scheef bekijkt.

Een beetje zoals mijn zus dat vroeger voor mij deed, in de speeltuin van Domein Puyenbroeck. Ze trok de aandacht, bracht verandering, en liet een onuitwisbare indruk na. En dat is exact wat ik voor jouw groene organisatie wil realiseren: impact.

Shana Het Schrijfpaleis copywriter

‘Sterkere band met doelgroep’

“Shana denkt mee na, vraagt naar resultaten en laat zien dat ze ons vooruit wil brengen. Met haar teksten brengt ze warmte en emoties feilloos over. Haar schrijfstijl brengt ons dichter bij onze doelgroep en zorgt voor een sterkere band met hen.”

Eveline De WinMaxi Zoo

‘45% meer blogbezoekers, 50% meer conversies’

“Shana schreef elke maand onze SEO-blogs. Het aantal blogbezoekers groeide met maar liefst 45 procent, en het aantal conversies steeg met 50 procent. Het traffic naar onze blog is er zelfs kwaliteitsvoller op geworden.”

Isabel SendenAccountable

‘Teksten met gevoel’

“Het resultaat is echt wat ik gehoopt had: teksten met gevoel en betekenis. Cruciaal als je wilt dat je boodschap ook aankomt bij je lezer.”

Ines SlegersAnatura
copywriter dieren en natuur | Het Schrijfpaleis

Net als jij doe ik mijn best

Ik meld verdwaalde shetlandpony’s in de Facebook-groep van mijn dorp.

Ik doorkruiste de volledige Kouter om Tito de chihuahua op te sporen.

En ik voer de eksters. Zélfs als ze de voorruit van mijn Citroën onderpoepen.

En toch blijft het knagen. Net als jij wil ik meer doen voor ons groen.

En met mijn twee grootste talenten gaan we het niet redden

Dat kan ik je nu al vertellen.

  • Talent nummer 1: teckels onder terrastafels spotten.
  • Talent nummer 2: ‘Het is héten, niet noemen’ naar mijn gesprekspartners grommen.

Tja.

Talent nummer 3 dan maar: copywriting. Die schrijfskills zijn het enige waarmee ik écht impact kan helpen maken op grotere schaal.

En daar kom jij dan aangehuppeld

Deel van een organisatie die verkikkerd is op onze natuur. En met een groene missie die verder gaat dan jullie eigen portemonnee.

Misschien willen jullie de Afrikaanse bosolifant tegen uitsterven beschermen.

Kwetsbare (asiel)honden helpen.

Of de inwoners van Peutie warm maken voor het Kampioenschap Tegelwippen.

En dat is fan-tas-tisch. Ik word er helemaal blij van. Echt.

Maar laat me ook eerlijk met je zijn:

Je missie voor de natuur mag nog zo mooi zijn.

Als er geen haan naar kraait, dan valt er weinig impact te maken.

Als natuurcopywriter help ik jouw organisatie impact maken

Zodat de juiste mensen in beweging komen om jullie groene doelen mee waar te maken.

Je krijgt teksten die:

(1) op een oprechte manier de aandacht naar jullie toe zuigen.

Teksten die je lezers raken: met het pure van over elkaar buitelende tijgerwelpen in het regenwoud.

En niet zielloos commercieel zoals Tony de tijger op een doos Frosties (sorry, Tony).

 

(2) konten van banken heffen, zonder schreeuwerige pushtechnieken.

Want we willen op een ethische manier voor gedragsverandering en actie zorgen.

Of het nu gaat over:

  • shares van jullie nestkastjesblog
  • aanvragen om een groendak aan te leggen
  • of donaties om de heidevegetatie op de Kalmthoutse Heide te herstellen.

Alles helpt.

'En waarom zou ik met jou samenwerken?
Ik heb al een copywriter'

Hart voor de natuur

Ik ben Franciscus Francisca van Assisi niet (je weet wel, de patroonheilige voor dieren en natuur), maar ik doe mijn best. Ik zet dierendoelen in de kijker op mijn zakelijke kerstkaartjes, adopteerde mijn kwispelende soulmate uit de straten van Roemenië, ik overwon mijn angst voor spinnen (grotendeels), en ik eet parttime plantaardig.

Bovenal betekent het dat ik je snap en dat die liefde voor onze natuur tastbaar wordt in je teksten. Ik gooi al mijn kennis en vaardigheden in de strijd. En ik denk met je mee zodat jouw organisatie elke kans op impact kan meepikken.

Doet allrounder Roger dat ook?

Bijna 10 jaar copywritinggeluk

2016. Op een kille voorjaarsochtend start ik als copywriter in een bekend schrijfbureau. Na een paar jaar tokkel ik op de Mac van een internationaal marketing agency. Verschrikkelijk was dat – wie bedenkt al die onlogische sneltoetsen eigenlijk?

Ik schrijf telkens voor klanten van allerlei pluimage, maar het zijn vooral de groene projecten die me doen meekwelen met mijn werkplaylist.

Toch even namedroppen, zeg je? Opdrachten zoals die voor eco-schoonmaakheld Ecover, Agentschap voor Natuur en Bos, en Zoo Antwerpen (de KMDA).

Snel ingewerkt

Een kogelvis die zich onveilig voelt, blaast zichzelf razendsnel op tot een stekelige ballon. Ik slorp kennis aan hetzelfde tempo op. En je hoeft niet eens te dreigen met een menukaart die ‘dag soep’ tussen de voorgerechten heeft staan.

Dat betekent ook dat ik snel ingewerkt ben in jouw organisatie. Én dat ik jullie tone of voice vlug onder de knie krijg.

Ik doe mijn eigen research, maar blijf voor interne kennis ook bij jou doorvragen. Tot ik het snap. En ja, dat lijkt even irritant als natte sokken in je pantoffels. Maar als ik het niet begrijp, dan je lezer zeker niet. Zonde, toch?

Hart voor je organisatie

Zie me niet als klakkeloze schrijfmachine, maar eerder als je copy-adviseur: ik denk met je mee en doe suggesties om doelen als betrokkenheid, conversies, bewustwording en meer kantoorhonden sneller te bereiken. Jep: met authentieke copy en content als jouw sterspelers.

De warmte die ik in je teksten weet op te roepen, vind je trouwens ook in onze samenwerking terug. Ik hou van een vriendelijke en menselijke aanpak, duidelijke communicatie en een partnerschap dat respectvol is aan beide kanten.

‘Nieuwsbrieven 10% vaker opengeklikt’

“Het openingspercentage van de mailings die Shana voor ons schreef, groeide in de eerste maanden al met 10 procent. En haar SEO-blogs deden het aantal organische bezoekers stijgen.”

Eveline De WinMaxi Zoo

‘Alleskunner’

“Ik weet het niet helemáál zeker, maar ik dénk dat Shana alles kan. Qua copywriting. Prima inhoud, strak ritme, veel vaart, en milde humor waar het gepast is: ik zou Shana zelf inhuren.”

Kitty Kilianschrijfdocent De Blogacademie

‘Super- super- supertevreden’

“Echt zalig! Super- super- supertevreden! Echt waar.
Op je mailtje voor de leads die niet opnemen krijgen we ook reactie.
Echt heel tevreden van jouw teksten. Superbedankt voor de goede service!”

Brecht MargodtGoe'Gekeurd

‘En het addertje is?’

De kracht van mijn werk komt pas echt op Hulk-vermogen in een gezond ecosysteem. Je hebt dus ook inspanningen van anderen nodig om jouw organisatie die maximale impact te geven: een webmonteur die je site ook onder de motorkap lekker doet draaien, klantendienstmedewerkers die elke klant behandelen als hun favoriete petekind, je kent het wel.

‘Teksten met de grootste zorg geschreven’

“Ik had een goed gevoel bij de manier waarop Shana te werk ging: ze schreef mijn teksten met de grootste zorg en had veel aandacht voor mijn tevredenheid als klant.”

Ines SlegersAnatura

‘100% match’

“Voor onze start vroeg ik me af of de teksten wel 100 procent zouden matchen met onze huisstijl. Want het is soms moeilijk om uit te leggen hoe je iets wil, als je zelf niet de juiste woorden kunt vinden. Mijn twijfels waren nergens voor nodig: de copy zat er qua schrijfstijl pal op.”

Cathy GorrebeeckCat-Alicious

Ik werk niet met iedereen samen: in deze gevallen zijn we niet de beste match

Jij houdt van fietstochtjes langs de dijk, ik hou van respectvolle eerlijkheid. Dus vertel ik je nu al in welke gevallen we beter niet samenwerken.

Klik even weg als:

  • de manier waarop je organisatie zich inzet voor dieren, natuur of het milieu niet ethisch verantwoord is
  • je écht niet weet wat je wilt, of als je een helikopterklant bent: je houdt alles liever zelf stevig in handen, tot de kleinste komma in je teksten
  • je op zoek bent naar iemand die zonder nadenken wat opvulling voor je homepage neerkrabbelt – daar hebben we ChatGPT al voor, toch? 😉 (Sorry, Chappie.)

Als ik niet aan het werk ben, dan ben ik waarschijnlijk:

door de bossen aan het wandelen met mijn hond Kodi, óf haar aan het vertellen dat het ook nu nog geen etenstijd is
me aan het afvragen waarom de batterij van mijn draadloze koptelefoon wéér leeg is – op dit moment staat alles van Bring Me The Horizon op repeat
de 9 meest recente afleveringen van Married at First Sight Australia aan het analyseren met mijn zus
ruimte aan het vrijmaken voor kamerplant nummer 34
de labrador/naaktkat/ witlipmodderschildpad/ Indische loopeenden van reizende buren of familieleden aan het vertroetelen

Wat denk je: moeten wij eens babbelen?

Laten we dat zo aanpakken:

Jij stuurt me een bericht. Na maximaal één werkdag vind je me terug in je mailbox.

Tip: check ook je spambox, net onder dat erfenisbericht van die Nigeriaanse prins.

We leren elkaar kennen en bekijken wat je nodig hebt, hoe ik je daarbij kan helpen, wat je deadline is, welk budget je nodig hebt en hoe je huisdieren heten (oké oké, dat laatste is optioneel).

Maar eerst even van je laten horen dus: dat kan hier of met een mailtje naar shana[at]hetschrijfpaleis.be. Niet verlegen zijn, hé.

Of klik hier. Kan ook.

PS Ik probeer je niet te strikken met gratis koffie, want 1) die drink ik niet en 2) we meeten virtueel. Lekker makkelijk. En goed voor het milieu.

PPS Bellen kan ook, maar spreek even een berichtje in: dan bel ik je terug. Want ofwel ben ik aan het schrijven, ofwel zit ik je nummer te Googelen terwijl ik je oproep naar voicemail laat gaan. Introverts unite!

Shana Hofmans - dierencopywriter