Skip to main content
 

De voordelen van blogs voor je bedrijf

Bloggen voor je bedrijf? Een slimme zet

De blog: geen betere kameraad om je bedrijf online in de spotlights te zetten. Hij loodst je website naar een hoger plekje in Google, is graag gezien op de sociale media en tovert je nieuwsbrief om tot onmisbaar leesvoer. Ontdekte jij zijn talenten al?

De 5 voordelen van blogs schrijven voor je bedrijf

 

1. Profileer jezelf als expert

Blogs schrijven is een handige manier om informatie die niet op je productpagina’s past met je klanten te delen.

Onderwerpen voor je blog zijn er legio. Geen inspiratie? Met slimme tips, informatie uit je vakgebied en antwoorden op veelgestelde vragen help je je lezers goed vooruit.

Bovendien bevestig je met je blogs je status als expert: zo moedig je potentiële klanten aan om zaken met je te doen.


2. Blijf top of mind

Blogs schrijven geeft je contentmarketingstrategie een boost.

Door regelmatig een blog te delen, blijf je in de gedachten van je lezerspubliek. Hebben ze uiteindelijk toch producten of diensten zoals de jouwe nodig? Dan sta jij gegarandeerd in de top 3 van hun keuzelijstje.


socialemedia-iconen

Blogs schrijven levert je een eindeloze stroom content voor je sociale media op.

 

3. Scoor op de sociale media

Vraag je je soms af wat je nu weer moet posten op Facebook of LinkedIn? Door blogs te schrijven wordt die vraag verleden tijd. Want kwaliteitsvolle blogs zijn het ideale leesvoer voor je onlinevolgers.

Blogs delen op de sociale media is trouwens de ideale manier om een band op te bouwen met je doelpubliek: in de reacties laten je lezers gemakkelijk van zich horen.

Raakte je content een gevoelige snaar? Dan wordt je blog ook gedeeld: zo bereik je een nieuw publiek.

Pro-tip: blogs delen

Deel je blogs meerdere keren doorheen de tijd. Want niet elke post bereikt je volledige lezerspubliek. En ook je kersverse volgers lazen nog niet al je blogartikels. Doen!

4. Verrijk je andere content

Je blogs zijn multi-inzetbaar. Ze doen het prima als link in je nieuwsbrief. Of wat dacht je van een reeks blogs over hetzelfde thema? Die verwerk je in een wip tot een meeslepende whitepaper.

En gebruik je op zijn beurt weer als freebie voor wie zich aanmeldt op je mailinglijst.

 

5. Klim hoger in Google

SEO-blogs zijn beste maatjes met Google, áls ze aan het strenge eisenlijstje van de zoekreus voldoen. Dat betekent onder andere:

  • hoge kwaliteit
  • unieke content
  • slim gebruik van trefwoorden (ook wel keywords of zoekwoorden genoemd)

 


hoger in Google met bloggen

Blogs schrijven loodst je website gemakkelijker naar de top van de zoekresultaten.

Door tijdens het schrijven je blog te optimaliseren voor bepaalde trefwoorden, is de kans groter dat hij hoger in de zoekresultaten verschijnt. Zo komen potentiële klanten je website sneller op het spoor.

Schrijf jij kanjers van blogs, of werk je samen met een straffe copywriter? Dan is de kans groot dat andere kwaliteitsvolle websites naar jouw content linken. Die linkbuilding geeft de positie van je website een boost.


website beter vindbaar door bloggen

Dankzij je blogs komen potentiële klanten je website sneller op het spoor.


3 goede redenen om blogs te laten schrijven door een copywriter

 

Blogs zijn de ideale ambassadeur van je bedrijf. Schakel je een copywriter in om ze te schrijven? Dan ben je zeker van succes:

1. Blogs laten schrijven: bespaar tijd

Vraag je je copywriter om je blogs te schrijven? Dan bespaar je jezelf uren tijd. Tijd die je anders hieraan zou besteden:

  • onderwerpen bedenken
  • informatie opzoeken
  • trefwoordenonderzoek doen als het om een SEO-blog gaat
  • blog schrijven en – bij een SEO-blog – optimaliseren voor de zoekmachines
  • (bij)leren over SEO en andere marketingtechnieken


zakhorloge - tijd besparen met bloggen

Een copywriter inschakelen om je blogs te schrijven geeft je uren tijdswinst.

Het enige wat je tekstschrijver van jou verwacht? Af en toe overleggen, een duidelijke briefing geven en eventuele inhoudelijke fouten uit de blog halen. Hoe vaker je copywriter voor jou werkt, des te sneller dat proces verloopt.


2. Blogs laten schrijven: meer resultaat

Je copywriter brengt je blog naar een hoger niveau en levert de kwaliteit die je lezers en Google van je verwachten. Resultaat? Een boeiend, leesbaar artikel met een logische opbouw.

Vraag je om je blog ook te optimaliseren voor de zoekmachines? Dan verwerkt je tekstschrijver trefzekere zoekwoorden op een natuurlijke manier in je tekst. Onmerkbaar voor je lezers, en des te verleidelijker voor Google.

 


waterval - bloggen betekent een overvloed aan content

Door blogs te schrijven staat je contentvijver nooit droog.

3. Blogs laten schrijven: blijvende stroom aan content

Voor je contentmarketing is het belangrijk om je lezers regelmatig nieuw leesvoer te bieden.

Werk je samen met een tekstschrijver? Dan ben je er zeker van dat je continu nieuwe, kwaliteitsvolle blogs hebt klaarstaan. Zo blijft je marketingmachine op volle toeren draaien – ook tijdens periodes waarin het beredruk is.

Kies je blogpakket

Kan je marketingteam wel wat extra schrijfhulp gebruiken? Bestel dan een blogpakket en boost je bekendheid zonder zelf een letter te schrijven.