Win het hart van je ideale klant
met bestsellerblogs voor je bedrijf

Sta bekend als dé expert van je sector zonder zelf een letter te schrijven

Bestel je blogpakket en koers met wauw-content van aandacht naar aankoop.

Natuurlijk wil je als de expert van je sector bekendstaan. En ook al doe je je stinkende best om regelmatig te bloggen: je posts zijn eerder panikerende duiven dan doelgerichte pelikanen in V-formatie.

Áls je al iets online zet. Want je post nog liever nada dan met een nietszeggend artikel afbreuk te doen aan je merk. En stiekem ben je als de dood voor schrijffouten in je blogs. Je bent tenslotte de Van Dale niet.

Waar halen ze de tijd vandaan?

Je concurrenten zijn online als een onontdekte muizenfamilie in de berging: all over the place, en even productief.

Met hun groeiende hoeveelheid content hengelen ze vlotjes klanten binnen, terwijl jij je na de zoveelste werkspurt afvraagt waar ze de tijd voor al dat schrijfwerk halen.

Jij en je team zien nu al geen einde meer aan jullie to-dolijst.

En als je nog meer taken uitbesteedt aan je marketingmedewerkers, boeken ze vast huilend een reis naar de Bahama’s en zie je ze nooit meer terug.

Hoe schrijf je alles vlot neer?

Op je computer staan 13 onafgemaakte blogposts die je nooit online hebt gezet. Want wat als je lezers al wegklikken bij de eerste 3 woorden?

Ondertussen kaapt je irritantste concurrent je doelpubliek weg met slimme tips, waardevolle diepteartikelen en deelwaardige SEO-blogs.

Je weet dat je minstens evenveel waarde zou kunnen bieden: als je maar wist hoe je alles op een vlotte manier neerschrijft.

Natuurlijk heb je er al aan gedacht om gewoon iemand anders je blogs te laten schrijven. Alleen: wat als dat tegenvalt? Tenslotte kennen jij en je team je bedrijf als jullie broekzak. En als Conny nog meer brandjes moet blussen, solliciteert ze binnenkort écht bij de brandweer.

blogpakket - bovenaanzicht persoon op laptop

De perfecte blog

Blogs zijn geen hersenloze opvulling voor je website. Als je zonder nadenken wat de wereld instuurt, dan leveren je inspanningen evenveel op als soep eten met een vork.

Als je weet waar je mee bezig bent, dan zijn je blogs galante schoonzonen die je ideale klant charmant en eerlijk centraal zetten.

Ze pochen niet over hoe geweldig je bedrijf wel is (ook al is het pretty awesome). Onsubtiele verkooppraatjes mijden ze als een drol op een voetpad.

Vertrouwen opbouwen en klanten winnen

Een goed geschreven schoonzoonblog deelt slimme tips, handige insiderkennis, en hapklare informatie op zo’n manier dat je publiek een volgende leesdate altijd ziet zitten.

Dankzij die vrijgevigheid bevestigt je bedrijf niet alleen keer op keer zijn status als expert: je creëert ook een vertrouwensband tussen je merk en je volgers.

Dat betekent dat:

ze sneller aan jouw producten of diensten denken als het tijd is voor het echte werk

de stap naar contact of een aankoop een muizensprongetje wordt

Geef toe: jij geeft je zuurverdiende centen toch ook liever aan een behulpzame kennis dan aan een louche onbekende?

Door regelmatig te bloggen bouw je aan een vertrouwensband tussen je merk en je volgers.

3 do’s voor je bedrijfsblog

Als je succes wilt met je bedrijfsblog, dan pak je het maar beter meteen op de juiste manier aan.

Dat doe je door:

1. zelf zo weinig mogelijk tijd aan je blogs te besteden

Als eigenaar of medewerker is het haast onvermijdelijk om niet voor de invalshoek van je eigen merk te kiezen. Denk: ‘subtiele’ zelfpromotie, vakjargon dat als een exotische ziekte klinkt en vooral: onderwerpen die je lezers geen hoela interesseren.

Daar hoef je je niet slecht over te voelen: het is moeilijk om de juiste schrijfafstand te nemen van iets waar je zo compleet vertrouwd mee bent.

2. een copywriter in te schakelen met een voorliefde voor bloggen

Waarom?

  • Om het scenario hierboven te vermijden.
  • Omdat je nog liever een tarantula aait dan net zoals je concurrenten te klinken.
  • Omdat je wilt dat je blogs gelezen en gevonden worden.

Je volgers zijn haast immuun voor alle informatie waaronder ze bedolven worden: je hebt iemand nodig die weet hoe je als een magneet met verlatingsangst de aandacht grijpt én vasthoudt.

3. te kiezen voor een marathon in plaats van een sprint

Af en toe een blogje posten en dan weer van de aardbol verdwijnen? Geen goed idee.

Een blogaanpak die werkt, zet in op standvastigheid. Dat betekent: regelmatig waardevolle content delen waar je volgers als enthousiaste stokstaartjes naar uitkijken.

Het betekent ook dat je niet 1 blog post en dan besluit dat je het beter voor bekeken houdt. (SEO-)bloggen is een langetermijnstrategie: vaak heb je pas na maanden zicht op wat werkt. Dat geduld loont, want je plukt er eens zo lang de vruchten van.

Mis de blogboot niet

Je volgers hangen alsmaar vaker online rond. Je bedrijfsblog blijven negeren heeft daardoor evenveel succes als een te koud stuk boter over je toast uitsmeren.

Nu is het moment om je blogstrategie aan te scherpen, zodat je merk niet langer onzichtbaar wordt voorbijgescrold.

Mee met de blogboot: blogpakketten

Met de blogpakketten hieronder wordt je merk online een gevestigde waarde in plaats van een onehitwonder.

Je marketingmachine blijft als een kleuter met een suikershot op volle toeren draaien. Ook als:

  • iedereen vakantie heeft (hallo zomermaanden!)
  • het alle hens aan dek is voor Dat Ene Belangrijke Project
  • er – ik zeg maar iets – een wereldwijde pandemie uitbreekt

Krijg blogs waarvan je zou willen dat je ze zelf had geschreven, en post ze dan alsof je ze zelf schreef.

Verspil geen tijd meer aan writer’s block en verwen je volgers regelmatig met onmisbare content die ze als hongerige hyena’s verslinden.

Blaas het stof van je leegstaande blogsectie, breng uitgestorven socialemediakanalen opnieuw tot leven en werk je op tot een van Googles lievelingetjes.

Bevestig op een natuurlijke manier keer op keer je status als expert: zonder opdringerige verkooppraatjes, en zonder dure advertenties. Onderscheid je van je concurrenten met een frisse schrijfstijl zonder dooddoeners of clichés.

Krijg blogs waarvan je zou willen dat je ze zelf had geschreven, en post ze dan alsof je ze zelf schreef.

Dit krijg je:

    • kennismakingsaudiëntie met Het Schrijfpaleis om je doelen haarscherp vast te leggen, je merk en doelgroep te doorgronden en elkaar een virtuele high five te geven
    • Powerstormsessie* van 1 uur om je blogplanning voor de komende maanden op te stellen – je wilt niet weten hoeveel ‘oh, hier hadden we een blogpost over moeten schrijven’-momenten je daarmee vermijdt.
    • doorgewinterde copywriter (mét back-ups) die van bloggen een van haar specialiteiten maakte, en voor wie deadlines even heilig zijn als vrijdag-frietdag
    • briefingleidraad* om je eerste briefings vlot en snel te laten verlopen
    • onze eigen digitale samenwerkingsplek** om snel te overleggen, briefingmateriaal veilig aan te leveren en onoverzichtelijk over-en-weergemail te vermijden
    • drieledige research om efficiënt informatie over je blogtopics te verzamelen – er zelf onvoorbereid aan beginnen is een eenrichtingsticket naar eindeloze puppyvideo’s en een schokkend ‘Is het al zo laat?!’-moment.
    • bestsellercontent die je merk op een natuurlijke manier in de schijnwerpers zet
    • aangepaste title en meta tags bij SEO-optimalisatie, zodat je blogs zich ook in de zoekmachines van hun beste kant tonen
    • rapport** van elk trefwoordenonderzoek – ideaal als inspiratie voor je andere marketingmateriaal
    • grondige foutenscan voor volmaakte teksten én om zeker te zijn dat je doelgroep begrijpt wat je te vertellen hebt (een must als je ook over de grenzen kijkt)
    • 1 gratis correctieronde zodat je teksten helemaal goed zitten
    • 1 vaste prijs: verdeeld over een voorschot en een tussentijds bedrag
    • het volledige copyright zodra je factuur feilloos voldaan is: ideaal om je teksten waar dan ook te hergebruiken
* Alleen bij Blogprins en Blogkoning
** Alleen bij Blogkoning

Sinds ik Het Schrijfpaleis inschakelde voor mijn teksten, komen er meer aanvragen binnen.

Frederik LenssenWebdesigner bij WebXclusive

Kies je blogpakket

Blogbaron

$ 99

Per Month

Basispakket met 3 blogs zonder zoekmachineoptimalisatie.

 

  • 3 blogs
  • zoekmachineoptimalisatie
  • 400 woorden per blog
  • 24 trefwoordrapporten
  • 24 socialemediaposts
  • drieledige research
  • grondige foutenscan
  • 1 gratis correctieronde
  • kennismakingsaudiëntie
  • Powerstormsessie van 1 uur
  • briefingleidraad
  • blogplanning
  • digitale samenwerkingsplek

865 euro
288 euro/maand

Vraag je pakket

Blogprins

$ 99

Per Month

4 keer zoveel blogs, inclusief zoekmachineoptimalisatie, blogplanning en Powerstormsessie.

  • 12 blogs
  • zoekmachineoptimalisatie
  • 500 woorden per blog
  • 24 trefwoordrapporten
  • 24 socialemediaposts
  • drieledige research
  • grondige foutenscan
  • 1 gratis correctieronde
  • kennismakingsaudiëntie
  • Powerstormsessie van 1 uur
  • briefingleidraad
  • blogplanning
  • digitale samenwerkingsplek

4171 euro
695 euro/maand

Vraag je pakket

BlogkoningAanrader

$ 99

Per Month

Een half jaar lang 4 geoptimaliseerde blogs per maand, inclusief matchende socialmediaposts.

  • 24 blogs
  • zoekmachineoptimalisatie
  • 600 woorden per blog
  • 24 trefwoordrapporten
  • 24 socialemediaposts
  • drieledige research
  • grondige foutenscan
  • 1 gratis correctieronde
  • kennismakingsaudiëntie
  • Powerstormsessie van 1 uur
  • briefingleidraad
  • blogplanning
  • digitale samenwerkingsplek

8550 euro
1425 euro/maand

Vraag je pakket

Prijzen exclusief btw.

Even bellen voordat je beslist? Laat hier je gegevens achter.

Supplementen: versterk je pakket

SEO-optimalisatie die je site meer kansen geeft bij Google – met een rapport van elk trefwoordenonderzoek

matchende socialemediaberichten die gretig doen doorklikken naar je blogs

langere blogs die dieper gaan en je status als expert extra benadrukken

mailings die je publiek wél openklikt en die je blogs in de kijker zetten

vertaling naar een versie die even sterk is in het Frans of het Engels

Je vragen beantwoord

Zet je mijn blogs ook online?

Doorgaans focus ik me op mijn kernvaardigheden: schrijven en adviseren. Vragen staat vrij: soms maak ik een uitzondering.

Ik heb meer blogs of extra content nodig. Wat nu?

Ik sta voor je klaar: vertel me wat je nodig hebt. Daarna spreken we een moment af om even te overleggen, en bezorg ik je een vrijblijvend prijsvoorstel.

Is een blogpakket geschikt voor mij?

Een blogpakket is geknipt voor je als:

  • je marketingteam smeekt om een duwtje in de rug achter de schermen
  • je je onlinezichtbaarheid wilt verbeteren, maar er zelf geen tijd en/of skills voor in huis hebt
  • je beseft dat blogs geen opvulling zijn en deel uitmaken van een langetermijnstrategie

Wanneer is een pakket niet geschikt voor mij?

De formule van de blogpakketten is zo krachtig dankzij het magische ingrediënt ‘planning’.

Heb je geen tijd om even te briefen, je doelen scherp te stellen of een blik op de komende marketingmaanden te werpen? Of ben je hopeloos in het nakomen van afgesproken deadlines – bijvoorbeeld om te briefen of feedback te geven? Dan kies je beter voor een andere optie.

Staat mijn SEO-blog straks op 1 in Google?

Zoekmachineoptimalisatie is geen toverformule die je naar de eerste zoekresultaten katapulteert. Ook andere factoren spelen een rol, zoals het technische plaatje van je website, de frequentie van je blogs, je concurrenten, je websiteautoriteit, enzovoort.

Staalharde rankinggaranties kan ik je daardoor niet geven. Ik kan je wel vertellen dat Google zich in de handen wrijft bij lezersvriendelijke teksten die zijn zoekers waarde bieden. Dat regelmatig bloggen hem vertelt dat je site up-to-date blijft. En dat hij dankzij de juiste zoekwoordstrategie veel gemakkelijker de weg naar je blogs vindt.

Wat als je ziek wordt, zelf 3 maanden naar de Bahama’s vertrekt of je planning te vol raakt?

Een blogpakket afnemen bij Het Schrijfpaleis betekent dat je de komende maanden een ereplaatsje in mijn planning krijgt. Doordat we werken met een blogplanning, kan ik veel van het werk op voorhand inplannen.

Word ik toch gekidnapt door aliens? Dan staan er 2 straffe copywriters klaar achter de schermen. Ze houden er dezelfde schrijfprincipes op na en passen zich naadloos aan je stijl aan.

Wat gebeurt er als ik op ‘vraag je pakket’ klik?

Zodra ik je aanvraag ontvang, spreken we een moment af om even te bellen en na te gaan wat je verwachtingen zijn.

Is een blogpakket (nog) niet de beste keuze voor je bedrijf? Dan vertel ik je waarmee je nog beter geholpen bent. Daarna krijg je je offerte: volledig volgens een van de pakketten hierboven, of een aangepaste versie die matcht met je vraag.

Je offerte accepteren doe je door een voorschot te betalen. Daarna gaan we echt van start, onder andere met een Powerstormsessie* om je blogplanning scherp te krijgen.

*Alleen bij Blogprins en Blogkoning.

Kost een briefing veel tijd?

Met onze kennismaking en eventuele Powerstormsessie heb ik meestal al een goed beeld van je merk en je verwachtingen. Dankzij je briefingleidraad weet je welke info ik nodig heb. Is er iets niet duidelijk? Dan vraag ik door tot ik precies weet wat je bedoelt.

Na een paar keer begrijpen we elkaar als geen ander en is er meestal weinig input nodig. Doorgaans doe ik op basis van je aanwijzingen nog extra research.

Bestaat de inhoud van het onderwerp alleen in je hoofd, dan is er wat meer tijd nodig.

Als ik een blogpakket aanvraag, start je dan deze week al met schrijven?

Vermoedelijk niet: mijn planning is aardig gevuld. Ik geef je wel een inschatting.

Hou er rekening mee dat we eerst nog kennismaken en een Powerstormsessie inplannen als die in je pakket zit – dankzij die voorbereiding verloopt het samenwerken eens zo vlot. We spreken dan meteen ook de details af.

Schrijf je voor alle sectoren?

Onderwerpen zoals natuur, dieren, welzijn en gezondheid, onderwijs en voeding liggen me het best en hebben mijn voorkeur. Ander onderwerp? Stel gerust de vraag: als copykameleon pas ik me gemakkelijk aan je sector aan.

Andere vraag?

Shana Hofmans is je freelance copywriter van Het Schrijfpaleis.

Over Het Schrijfpaleis

Het Schrijfpaleis, dat is: Shana Hofmans. Onverzadigbare lettervreter, meedenkende woordmagiër, en heel erg ervaren in teksten schrijven.

Vandaag stippelt ze als zelfstandig copywriter haar route uit. Daarvoor verdiende ze haar sporen bij een bekend schrijfbureau en een marketing agency.

Ze heeft een zwak voor speelse taal die serieus in de roos schiet, honden die helikopterkwispelen en frietjes met satékruiden.