Skip to main content

De magische deur en de landingspagina

Stel.

Je kuiert op je gemakje door het bos, en je ziet opeens een pijl met de tekst ‘gratis viergangenmenu met je lievelingsgerechten’.

En naast het bordje staat een zware eikenhouten deur met een gouden klink, met daarop een plakkaat: ‘Hiernaartoe voor je gratis viergangenmenu’.

En er staan mensen naast die deur met hartjesballonnen en lachende gezichten en overdreven grote duimen.

En die mensen zeggen dingen als:

“Wauw, superlekker gegeten!”

en

“Mijn mama zei altijd dat ik eikenhouten deuren in het bos niet mocht vertrouwen, maar ik ben toch binnengegaan.

En het eten was om duimen en vingers bij af te likken!”

en

“Mijn favoriete gerecht is brownie met lever, en zelfs dat stond op het menu. Aanrader!”

Je gaat door de deur naar binnen en kijkt verdwaasd rond.

Je ziet geen rijkelijk gedekte tafel.

Je ruikt geen heerlijke frietjesgeur.

 

landingspagina magie Het Schrijfpaleis

Magische deuren en viersterrendiners hebben wel degelijk iets te maken met het belang van een landingspagina.

Er is alleen een lege kamer en een wat schriele man die zenuwachtig over zijn brilletje wrijft en van een lang perkament de tekst voorneuzelt:

“Geachte bezoeker, welkom op onze homepage. Wij zijn een familiebedrijf met 50 jaar ervaring in het maken van tandenstokers. Onze tandenstokers worden verkocht in pakjes van 100 stuks, ze zijn 1 millimeter breed en gemaakt van hout. De doosjes zijn niet van hout en hebben een oranje kleur, want Leonardus, onze overgrootvader houdt van oranje. De geschiedenis van ons bedrijf begint 50 jaar geleden en hieronder wordt elk jaar in detail besproken, …”

Nadat je uit je coma ontwaakt bent, haast je je als de bliksem weer uit de deur.

Die mama had dan toch gelijk.

Geen landingspagina? Dan jaag je klanten weg

Het zal je misschien verbazen, maar veel bedrijven doen exact hetzelfde als ze online gaan met hun business.

Ze maken je warm met een aantrekkelijke Facebook-advertentie.

Of doen je een geweldig aanbod in hun e-nieuwsbrief.

Zodra je enthousiast doorklikt, kom je … op hun homepage terecht.

Van de promo of het aanbod waar ze het eerder over hadden, is geen letter te bespeuren.

Over een koude douche gesproken.

Waar is je landingspagina?

Met een aangepaste landingspagina doe je precies het omgekeerde.

Als een volleerde gastheer of -vrouw begeleid je je bezoeker rechtstreeks naar je aanbod.

“1 brownie met lever? Komt eraan!”

Je landingspagina is volledig gewijd aan wat je je bezoeker beloofde. En de kans dat hij converteert, is een pak groter.

  • Hij schrijft zich in op je mailinglijst om je receptenboek ‘Cakes in combinatie met orgaanvlees’ te ontvangen (nu ja, die ene persoon toch).
  • Hij leest alle voordelen van je aanbod, en klikt zonder aarzelen op ‘kopen’.
  • Hij bestelt de tandenstokers die je in promo zette.

Gebruik op je landingspagina dezelfde bewoordingen die je in je advertentie of mailing vermeldde. Bijvoorbeeld: ‘Gratis viergangenmenu met je lievelingsgerechten.’ Zo weet je bezoeker dat hij juist zit, en hoeft hij niet zelf op zoek te gaan.

Want als hij niet vindt wat je hem beloofde, dan is hij sneller weg dan iemand die een brownie met lever proefde.

Gegarandeerd.

Teksten op een bedje van succes nodig?

Bestel
Shana

Shana

Copywriter Shana Hofmans zwaait liefdevol de schrijfscepter in Het Schrijfpaleis. Net zoals vrijdag-frietdag zijn ook teksten over welzijn, dieren, voeding of natuur helemaal haar ding. Ze is 1 van die mensen die steevast voorbijwandelende honden begroeten.

Leave a Reply