Skip to main content

Multi-inzetbaarheid: van tandpasta tot blog

Volgens het internet gebruik ik de dingen in mijn huis al jaren verkeerd.

Tandpasta haal je blijkbaar pas boven als je handen 3 dagen naar look blijven ruiken. Gezonde tanden en een frisse adem zijn zó 2018.

Vlekken op een muur werk je het best weg met een snee brood zonder korst. Duh.

Hoe raar ze ook lijken: de dingen hierboven werken wel. Je huishoudelijke spullen zijn dus multi-inzetbaar.

Raad eens wie er nog echte alleskunners zijn in je bedrijf?

De blogs op je website (en ja, ook Jeanine van de onderhoudsdienst).

Multi-inzetbare content: de blog als chaperon voor je website

Blogs zijn het meest onderschatte wapen in je marketingarsenaal.

Ze zijn veel meer dan lapjes tekstvulling op je website.

Op het internet zijn ze een beetje zoals enthousiaste kelners die je meetronen naar hun restaurant.

Je blogs zijn welopgevoede chaperons die je bezoekers vriendelijk doorverwijzen naar je website, en daar de deur galant voor hen openhouden.

Ze trakteren je bezoeker op een uitgebalanceerde lunch of een voedzame snack die hen het water in de mond brengt.

Omdat de service zo goed is en de chef-kok duidelijk weet wat hij doet, blijven ze terugkomen.

Ze nemen vrienden en familie mee.

Ze prijzen je zaak de hemel in bij wie het maar horen wil.

Na een tijdje zijn ze vriend aan huis bij je.

Ze zwaaien al naar je bij het binnenkomen.

Maken praatjes met je aan tafel.

En proberen zonder aarzelen je vijfsterrenmenu uit, met alles erop en eraan.

Waarom? Omdat ze weten dat jij alleen maar kwaliteit serveert. Dat zijn ze van jou gewoon.

 

Multi-inzetbare content - blogs (restaurant)

Blogs zijn welopgevoede chaperons die je bezoekers vriendelijk doorverwijzen naar je website, en daar de deur galant voor hen openhouden.

Blogs: multi-inzetbaar en altijd aan het werk

Het leukste van alles is dat je dat telkens opnieuw kunt doen, en zo nog meer mensen gelukkig maakt.

Want je blogchaperons blijven toevallige voorbijgangers galant naar je website begeleiden.

Dat doen ze dag en nacht. 7 dagen per week. Zonder ook maar even te slapen. Alsof hun bloed bestaat uit een ongezonde combinatie van energiedrank en sloten koffie.

Hoe vaker je blogs gelezen worden, hoe meer volk er naar je zaak stroomt.

Haal jij al alles uit je blogs?

Publiceer je je blogs alleen op je website? Dan verlies je kostbare kansen.

Blogs zijn namelijk multi-inzetbaar, net zoals je tandpasta. Ze niet op andere kanalen gebruiken zou dus zonde zijn. En dan bedoel ik niet alleen op je social media.

Ik lijstte voor je op waarom blogs echte alleskunners zijn, en hoe je er nog veel meer uithaalt.

Benieuwd?

Volg deze link dan nadat je je boterhammen van de muren hebt afgepulkt.

Shana

Copywriter Shana Hofmans zwaait liefdevol de schrijfscepter in Het Schrijfpaleis. Net zoals vrijdag-frietdag zijn ook teksten over dieren en natuur helemaal haar ding. Ze is één van die mensen die steevast voorbijwandelende honden begroeten.

Leave a Reply