Skip to main content

Multi-inzetbaarheid: van tandpasta tot blog

Volgens het internet gebruik ik de dingen in mijn huis al jaren verkeerd.

Neem nu flosdraad. Iedereen weet toch dat je die gebruikt om zachte kazen in plakjes te snijden?

Vlekken op een muur werk ik weg met water en zeep. Zag ik jaren over het hoofd dat ik dat met een snee brood zonder korst moet doen.

Ketchup? Dat gebruik je niet als saus, maar om je zilveren juwelen schoon te maken. Vreemd dat ik dat niet eerder besefte.

Tandpasta heb ik jaren verkeerd gebruikt. Blijkbaar moet ik de tube pas bovenhalen als mijn handen 3 dagen naar look blijven ruiken. Gezonde tanden en een frisse adem zijn zó 2018.

Hoe raar ze ook lijken: de dingen hierboven werken wel. Je huishoudelijke spullen zijn dus multi-inzetbaar.

Hoewel ik niet helemaal zeker ben over die ketchup. Dat 75-delige zilveren servies van tante Marie-Jeanne zaliger laat je dus beter nog in de kast staan.

De blog: multi-inzetbare contentparel

In je leven als ondernemer zijn er nog dingen die multi-inzetbaar zijn. Soms zelfs zonder dat je het beseft.

Ze leveren je geen frisse handen op zoals je tube tandpasta.

Maar wel meer klanten. Meer zichtbaarheid. Meer omzet.

Ik heb het niet over de bewakingsagent in je winkel. Laat die alsjeblieft geen klanten opsluiten tot ze iets gekocht hebben. De kans dat ze terugkomen is klein.

Ik heb het over blogs.

Multi-inzetbare content - blogs (restaurant)

Blogs zijn welopgevoede chaperons die je bezoekers vriendelijk doorverwijzen naar je website, en daar de deur galant voor hen openhouden.

Multi-inzetbare content: de blog als chaperon voor je website

Blogs zijn het meest onderschatte wapen in je marketingarsenaal.

Ze zijn veel meer dan lapjes tekstvulling op je website.

Op het internet zijn ze zoals die Italiaanse mannen die je meetronen naar hun restaurant.

Alleen zijn je blogs welopgevoede chaperons die je bezoekers vriendelijk doorverwijzen naar je website, en daar de deur galant voor hen openhouden.

Ze trakteren je bezoeker op een uitgebalanceerde lunch of een voedzame snack die hen het water in de mond brengt.

Omdat de service zo goed is en de chef-kok duidelijk weet wat hij doet, blijven ze terugkomen.

Ze nemen vrienden en familie mee.

Ze prijzen je zaak de hemel in bij wie het maar horen wil.

Na een tijdje zijn ze vriend aan huis bij je.

Ze zwaaien al naar je bij het binnenkomen.

Maken praatjes met je aan tafel.

En proberen zonder aarzelen je vijfsterrenmenu uit, met alles erop en eraan.

Waarom? Omdat ze weten dat jij alleen maar kwaliteit serveert. Dat zijn ze van jou gewoon.

Blogs: multi-inzetbaar en altijd aan het werk

Het leukste van alles is dat je dat telkens opnieuw kunt doen, en zo nog meer mensen gelukkig maakt.

Want je blogchaperons blijven toevallige voorbijgangers galant naar je website begeleiden.

Dat doen ze dag en nacht. 7 dagen per week. Zonder ook maar even te slapen. Alsof hun bloed bestaat uit een ongezonde combinatie van energiedrank en sloten koffie.

Hoe vaker je blogs gelezen worden, hoe meer volk er naar je zaak stroomt.

Haal jij al alles uit je blogs?

Publiceer je je blogs alleen op je website? Dan verlies je kostbare kansen.

Ze zijn namelijk multi-inzetbaar, net zoals je tandpasta. Ze niet op andere kanalen gebruiken zou dus zonde zijn. En dan bedoel ik niet alleen op je social media.

Ik lijstte voor je op waarom blogs echte alleskunners zijn, en hoe je er nog veel meer uithaalt.

Benieuwd?

Volg deze link dan nadat je je boterhammen van de muren hebt afgepulkt.

En schrijf je meteen even in om nog meer tips te ontvangen in je mailbox:

Shana

Shana

Copywriter Shana Hofmans zwaait liefdevol de schrijfscepter in Het Schrijfpaleis. Net zoals vrijdag-frietdag zijn ook teksten over welzijn, dieren, voeding of natuur helemaal haar ding. Ze is 1 van die mensen die steevast voorbijwandelende honden begroeten.

Leave a Reply