Skip to main content

Een mini-inspanning waarmee je alles uit je marketing haalt

De krekel sjirpte dag en nacht, zo lang het zomer was,
Wijl buurvrouw mier bedrijvig op en neer kroop door ‘t gras
“Ik vrolijk je wat op,” zei hij. “Kom, luister naar mijn lied.”
Zij schudde nijdig met haar kop: “Een mier die luiert niet!”

Herken je de parabel van de krekel en de mier? Het verhaal gaat ongeveer zo verder:

Will always love yooooooouuuuuuhooooeeehooooeeee!

Koen Krekel haalt diep adem voor een volgende strofe, als hij opeens een sneeuwvlok op zijn gespierde krekelpootjes voelt vallen.

Verdwaasd kijkt hij om zich heen.

Krekelgetsjirp.

“Mevrouw Mier?”, kraakt hij schor. Maar mevrouw Mier zit allang in haar mierennest, marshmallows roosterend bij de open haard, terwijl ze naar Ant-Man kijkt.

Koen Krekel kijkt vertwijfeld om zich heen. Van zingen krijg je honger, en er is geen grassprietje of hotdogkraam meer te bespeuren nu het winter is.

Hij herhaalt zijn smeekbede met een aarzelende vibrato in zijn stem. “Mevrouw Mier?”

De deur van het mierennest vliegt open. Mevrouw Mier kijkt hem vanuit haar onesie nijdig aan.

“WAT.”

“Heb je … Heb je misschien een Twix voor me?”

Mevrouw Mier rolt met haar ogen en spuwt op de grond:

“Gast, zoek je eigen eten. Ik werk me een hele zomer kapot terwijl jij mijn oren pijnigt met het repertoire van Justin Pieper. Je had zelf maar wat verder moeten denken dan de volgende zomerdag.

See you later, suckerrrr.”

De deur knalt weer dicht.

In de verte gniffelt een eekhoorn.

 

moeder met baby - marketing - Het Schrijfpaleis

Je hoeft niet zelf op al het marketingwerk te zwoegen. Zo hou je tenminste tijd over om te genieten van het zonnetje en je familie. Of om een ijssculptuur te maken.

Is je marketing op vakantie?

Gebruik ik deze parabel om te zeggen dat je geen vakantie mag nemen, lieve lezer? Absoluut niet.

Je werkt al hard genoeg. Een tijdje relaxen heb je echt wel verdiend.

 

Toch is het een slim idee om in de zomermaanden niet tot september te wachten als je je marketing wilt verbeteren.

En al helemaal niet om je marketingkraan dicht te draaien.

Op dit moment zijn veel mensen met vakantie, maar je doelpubliek stopt niet met kopen of informatie verzamelen over een toekomstige aankoop.

En tenzij ze 2 maanden in een afgelegen hut in de Ardennen zitten, hangen ze ook rond op het internet.

Zelfs al is het daar nu komkommertijd. Want veel ondernemingen zijn in een zomerse winterslaap.

Ze veronderstellen dat hun volgers toch niet online zijn.

Daardoor lopen ze een hele voorraad inkomsten mis.

 

Je doelpubliek stopt niet met kopen of informatie verzamelen over een toekomstige aankoop omdat het vakantie is.

Gebruik de komkommertijd om aan je marketing te sleutelen

Zeg eens, hoe slim zou het zijn als jij die komkommertijd gebruikt om je met kop en schouders boven de rest uit te werken?

  • Om je mailings in een bijna lege mailbox te zien binnenbuitelen, zodat ze als hongerige sponzen alle aandacht naar zich toe zuigen?
  • Om je volgers toch op waardevolle tips te blijven trakteren, omdat je ook in de zomermaanden regelmatig je blogvoorraad aanvult?
  • Om rotsvast in het geheugen van je doelpubliek gebeiteld en geplakt te zitten, zodat ze meteen aan jou denken als ze een bepaalde dienst of product nodig hebben?

Door je marketing nu aan te zwengelen, pluk je er ook later de vruchten van.

Net als mevrouw Mier.

De voordelen van constante marketing

Door je marketing voor een zomersiësta te behoeden, blijf je constant zichtbaar voor je volgers.

Daardoor hoef je niet telkens in het wilde weg op zoek te gaan naar klanten.

En dat een heel jaar lang.

In tegenstelling tot mevrouw Mier, hoef je niet zelf te zwoegen op dat marketingwerk.

Besteed het schrijfwerk uit aan je copywriter, schuif je laptop aan de kant en doe iets waar je blij van wordt.

Wedden dat je daarna een vreugdedansje doet als je ziet wat die professioneel geschreven teksten je achteraf opleveren?

Boek nu je plek voor een marketingboost

Mijn planning voor de komende maanden begint al aardig vol te lopen. Wil je dat ik je help om je marketing op volle kracht te brengen?

Contacteer me dan deze week nog.

Dan hou ik de komende maanden plek vrij om aan jouw succesteksten te sleutelen.

En lok jij het hele jaar door nieuwe klanten.

 

 

PS Met Koen Krekel kwam alles na een periode van honger lijden nog goed. Hij werd zanger bij de Egels, en doet heel wat krekelharten sneller slaan.

En toch: met goeie copywriting hadden zijn marketinginspanningen tijdens de zomer waarschijnlijk sneller resultaat opgeleverd 😉

 

Shana

Shana

Copywriter Shana Hofmans zwaait liefdevol de schrijfscepter in Het Schrijfpaleis. Net zoals vrijdag-frietdag zijn ook teksten over welzijn, dieren, voeding of natuur helemaal haar ding. Ze is 1 van die mensen die steevast voorbijwandelende honden begroeten.

Leave a Reply