Skip to main content

Zo zet je je bedrijf permanent in de schijnwerpers

Wist je dat ik naast copywriter ook dierenoppasser ben?

Jep, dat is echt zo leuk als het klinkt. Een paar bezigheden van de afgelopen maand:

  • de vacht van een zijdezachte heilige Birmaan kammen
  • vroeg door de velden struinen met een Duitse staander
  • groentjes snijden voor konijnen, schildpadden en Indische loopeenden
  • de circuskunstjes van tamme ratjes filmen voor hun baasjes
  • knuffelen met een sneeuwwitte Akita Inu (denk: grote kwispelende teddybeer).

En ook: hokken schoonmaken, bruine en andere cadeautjes opruimen, de kattenbak legen en soms schandalig vroeg opstaan.

Ik neem het er met liefde bij.

Schrijven + dieren vertroetelen =

Is het telkens een eitje om die oppastaken te combineren met mijn schrijfwerk?

Soms niet, maar met wat extra inspanning komt het altijd in orde.

En ik heb het er graag voor over, want ik word even gelukkig van schrijven als van dieren vertroetelen.

(Bedenk je eens wat schrijven over dieren met me doet 😉).

 

Wie wordt er nu niet blij van dieren verzorgen?

Geen tijd voor marketing?

Waarschijnlijk heb jij in je job ook van die taken die je zelfs niet voor een extra portie stracciatella-ijs zou willen afgeven – tenzij het buiten 36 graden heet is, wat gelukkig nooit voorvalt in België. /s

Omdat je er steengoed in bent, omdat ze broodnodig zijn, en hopelijk ook omdat je ze graag doet.

In veel bedrijven bengelt marketing helemaal onderaan het overvolle takenlijstje.

Spijtig, want hun producten of diensten zijn doorgaans de max. Ze hebben alleen wat extra bekendheid nodig.

 

Voor altijd betaald adverteren?

Misschien investeer je voor je bedrijf wel in betaald adverteren om zo toch in de spotlights te pronken.

Zodra je stopt met betalen, lijkt het vaak alsof je weer van nul moet beginnen.

Want hoe loods je je doelpubliek nu nog naar je site?

 

hangmat en zonsondergang - betaald adverteren alternatief

This could be you (als je hieronder nog even verder leest). 😉

Content is king queen

Heb je een doordachte voorraad content, dan ben je niet afhankelijk van betaald adverteren.

Goede content is je succesrecept voor:

  • socialemediakanalen waar mensen graag rondhangen
  • abonnees die je nieuwsbrief trouw open klikken
  • een website met meer bezoekers die fan zijn van wat je verkoopt.

Het beste nieuws? Om je volgers op goede content te trakteren hoef je je takenlijst niet eens vrij te maken.

En extra overuren kloppen is al helemaal niet nodig.

Lees ook: SEO of SEA? Waarom betaald adverteren niet de heilige graal is

Het is heel eenvoudig

Sluis je schrijfwerk door naar mij, en ik lever je elke maand alle nieuwsbrieven, blogs, socialemediaposts en whitepapers die je nodig hebt. Ik bedenk zelfs onderwerpen voor je als je dat wilt.

Dankzij dat beetje extra hulp blijft je bedrijf permanent in de schijnwerpers ronddartelen, en kunnen we allebei doen wat we het liefst doen.

Klinkt goed?

Stuur me gerust een bericht om even kennis te maken >

Shana

Copywriter Shana Hofmans zwaait liefdevol de schrijfscepter in Het Schrijfpaleis. Net zoals vrijdag-frietdag zijn ook teksten over dieren en natuur helemaal haar ding. Ze is één van die mensen die steevast voorbijwandelende honden begroeten.

Leave a Reply