Skip to main content

Een manier om uit de vicieuze betaalcirkel te ontsnappen

 

De snelste manier om meer volk naar je website te krijgen moet wel betaald adverteren zijn.

 

Het heeft veel weg van een toverdrankje dat naar pas gemaaid gras en kersenbloesem ruikt.

Je betaalt om bij bepaalde zoektermen als een schitterende ster bovenaan in Google te verschijnen.

Een onschuldige surfer ziet je ad, komt in jouw web(site) terecht, en kassa kassa.

 

Wil je dat dat succes zich blijft herhalen, dan blijf je elke maand betalen.

Geen wonder dat betaald adverteren in sommige woordenboeken ook omschreven staat als ‘pact met de duivel’.

Bekend blijven zonder te betalen

 

Wat als je die vicieuze betaalcirkel wilt doorbreken zonder je merk voorgoed naar de vergetelheid te verbannen?

 

Dan wordt het tijd om aan geoptimaliseerde blogs te denken.

Die klinken dan weer als een louche toverspreuk, maar dat zijn ze niet.

Ze hebben ook geen wratten.

 

SEO of SEA - toverdrankje

SEO en betaald adverteren (SEA) klinken allebei alsof je er onwelriekende demonen mee kunt oproepen. Toch blijken SEO-blogs de engeltjes van de 2 te zijn.

 

Van betaald naar gratis

 

Geoptimaliseerde blogs of SEO-blogs zijn zo geschreven dat ze meer kans maken om bovenaan in de zoekresultaten

te verschijnen als je droomklant een bepaalde zoekterm intikt.

Ze komen tevoorschijn in de organische zoekresultaten, wat betekent dat je niet hebt moeten betalen om in de kijker te lopen.

Hoe meer je van zulke blogs hebt, des te meer zoekresultaten er naar jouw website verwijzen en hoe gemakkelijker hij te vinden is.

 

SEO bezorgt je geen instantresultaat, maar het effect is wel van lange duur.

Want je digitale webwegwijzers blijven bestaan tot je je website uit de lucht haalt.

Bijvoorbeeld omdat je business je al zoveel heeft opgebracht dat je 5 jaar pijlstaartroggen gaat knuffelen op de Kaaimaneilanden.

Maar ik ken niks van SEO

 

Lieve lezer, de kans bestaat dat je geen kaas, salami of ander beleg gegeten hebt van SEO of zoekmachineoptimalisatie.

En dat je het al helemaal niet ziet zitten om elke maand een 4-tal van die veeleisende diva’s uit je toetsenbord te persen.

Dan schakel je natuurlijk een copywriter in die dat wel kan (that would be me).

“En dan toch weer lekker betalen?”

 

Klopt. Alleen betaal je nu 1 keer voor iets waar je jarenlang de voordelen uitpuurt.

 

Het is een beetje als een vaatwasmachine kopen als je een godsgloeiende hekel aan afwassen hebt.

Elke berg afwas die je niet hoeft te doen wordt dan een geluksmoment waarin je beseft dat je de juiste beslissing nam.

Extra voordelen voor je marketing

 

SEO-blogs zijn trouwens vriendelijke jongens.

Ze trakteren je standaard op een glimmend pakketje voordelen waar betaalde advertenties hun neus voor zouden ophalen:

 

  • Je hebt bergen content om te delen op je sociale media (eindelijk iets te vertellen!).
  • Je bouwt een relatie op met je doelpubliek en wint zo hun vertrouwen (en vertrouwen goes a long way als je iets te verkopen hebt).
  • Je pleurt je SEO-pareltjes met gemak in je nieuwsbrief (eindelijk iets te vertellen! 2.0).
  • Je geeft je websitebezoekers een reden om zich in te schrijven op said nieuwsbrief (en dankzij die mailinglijst ben je niet meer overgeleverd aan het humeur van Mark Zuckerberg. Sorry, Mark).

Geloof me, ik zou nog meer voordelen kunnen bedenken.

SEA: yay or nay?

 

Moet je voortaan een glas wijwater over je scherm uitkieperen als je een betaalde advertentie spot?

In bepaalde gevallen zijn ze zeker een slimme keuze.

 

Toch is het nog slimmer om je eigen arsenaal aan digitale websitewegwijzers op te bouwen.

Zo hebben jij en je portemonnee altijd zelf de touwtjes in handen.

Krijg je het niet geschreven?

Wil je elke maand een pakketje SEO-blogs die hard werken en vlot lezen, zonder dat je er een vinger voor hoeft uit te steken?

Kijk eens of een blogpakket iets voor jou is. Begin met een basispakket of laat er eentje voor jouw merk samenstellen.

Shana

Copywriter Shana Hofmans zwaait liefdevol de schrijfscepter in Het Schrijfpaleis. Net zoals vrijdag-frietdag zijn ook teksten over dieren en natuur helemaal haar ding. Ze is één van die mensen die steevast voorbijwandelende honden begroeten.

Leave a Reply