Skip to main content

Krachtvoer voor je bedrijf

Er is een reden waarom je geen blogs geschreven krijgt en het is niet jouw schuld.

Daar is zelfs wetenschappelijk bewijs voor.

 

Als je bedrijf een vampier was, dan zijn blogs de zakjes O-negatief die je zaak op de been houden.

Meer nog: ze zijn het zonlicht dat je merk doet schitteren alsof het een zonnebadende Twilight-vampier is.

Maar hoe krijg je die blogs in hemelsnaam op papier?

En belangrijker: hoe speel je die klus 2, 3, 4 of meer keren per maand klaar?

En dat telkens opnieuw?

 

Als je bedrijf nog niet (regelmatig) blogt, dan is het nu het moment om te starten.

Regel #1: het is jouw schuld niet

Volgens onderzoekers zoals Roy Baumeister zijn onze dagelijkse smoothiebekertjes wilskracht en concentratievermogen eindig.

Besluit jij om nog snel even je wekelijkse blog in je overvolle schema te proppen?

Dan is de kans groot dat je concentratievermogen al voor een groot deel opgeslurpt is.

En dat het er alleen nog in slaagt even zijn middelvinger naar je op te steken.

Of dat je wilskracht zijn kat stuurt, net als je besluit om nog wat extra uurtjes te kloppen voor die blog.

En dan wordt het heel moeilijk om de lokroep van Lucifer, je Instagramfeed, of je boterham met kaas, augurk en mayonaise te weerstaan.

man die naar tv kijkt - blogs schrijven

1-0 voor Netflix.

Sleep je je toch nog naar je toetsenbord? (Go, you!💪)

Dan komt dit je misschien wel herkenbaar voor:

  • Je voelt je als een slak in een voedselcoma en schiet geen millimeter op.
  • Je verspilt uren tijd met ‘research’.
  • Je hebt na een uur alleen nog maar een werktitel kunnen bedenken. ‘Blog.’

Je brein zou je brein niet zijn als het je daarna niet op zijn gemakje richting vicieuze cirkel leidde.

Of kijk je nog optimistisch uit naar je volgende schrijfstrijd?

Zo krijg je die blog toch nog geschreven

Mijn tip? Blokkeer het eerste uur van je dag en laat je nergens door afleiden.

  • Ook niet door zweterige Rudolf, die een praatje met jou nooit overslaat.
  • En zelfs niet door je baas, die eist dat je elke e-mail binnen de nanoseconde beantwoordt.
  • En al helemaal niet door het krijsende brandalarm dat elke maand getest wordt.

Hoe krijg je dat werk dan toch gedaan?

Besteed je blogs uit aan iemand die ze niet tussen de soep en de patatten hoeft te schrijven. (Spoiler: aan mij).

Jij houdt meer tijd over voor al je andere werk, en je mag zelf de eer gaan opstrijken bij je baas.

Want regelmatig bloggen is krachtvoer voor je bedrijf.

Betere zichtbaarheid, meer volgers, meer klanten, meer ka-ching.

Als je bedrijf nog niet (regelmatig) blogt, dan is het nu het moment om daar wel mee te beginnen.

Topidee? Probeer een van mijn blogpakketten dan eens uit.

Shana

Copywriter Shana Hofmans zwaait liefdevol de schrijfscepter in Het Schrijfpaleis. Net zoals vrijdag-frietdag zijn ook teksten over welzijn, dieren, voeding of natuur helemaal haar ding. Ze is 1 van die mensen die steevast voorbijwandelende honden begroeten.

Leave a Reply