Waarom zelf doen niet altijd beter is
Weet je wat een no-brainer was toen ik aan mijn Schrijfpaleis begon te bouwen?
Een boekhouder inschakelen.
En mijn nieuwe werkplek volstouwen met een plantenoerwoud en een bananenboom. Dat ook.
Ik doe mijn best, maar cijfers en ik zullen nooit BFF’s worden die liefdevol een avondje hoofdrekenen spelen.
En van ingewikkelde boekhoudkundige regels heb ik helemaal geen kaas gegeten.
Meer besparen door uit te besteden
Mijn boekhouder probeert het te verbergen, maar ik durf te wedden dat hij extatisch wordt van zulke dingen.
Hij is er echt een kei in.
Dat weet ik omdat ik eerst een boekhouder had die dat niet was.
Dus betaal ik mijn huidige boekhouder met plezier voor zijn ervaring, raad en rekenkunsten.
Want mijn bankrekening is allergisch voor verrassingsfeestjes.
En ik ook.
Jij denkt er vast ook zo over.
Neem nu die internationale reclamecampagne voor badeendjes die naar het Swahili moet worden vertaald.
Tenzij je je carrière liever met het badwater weggooit, laat je Google Translate op zo’n moment wijselijk links liggen.
Is schrijfwerk uitbesteden beter? 3 vragen
Gek genoeg blijven veel mensen koppig verder ploeteren als het over marketingteksten schrijven gaat.
De denkwijze daarachter is niet zo vreemd:
- Je was op school best goed in Nederlands.
- Je schrijft beter dan je collega’s.
- Het zou gek zijn om uit te besteden wat je zelf kunt doen.
Toch gaat die vlieger niet altijd op.
Soms verlies je juist meer tijd, geld
en slaap door alles zelf te doen.
Stel jezelf daarom ook eens deze vragen:
- Zou iemand anders dit sneller kunnen?
- Zou iemand anders meer klanten trekken met wat hij schrijft?
- Zou iemand anders hier meer plezier aan beleven?
Het verdict
Was je antwoord op 1 of meer van die vragen ‘ja’?
Dan is je schrijfwerk uitbesteden iets waarvoor je jezelf later op de schouder zult kloppen.
En ook je baas doet er vast een vreugdedansje voor.
Want er blijft meer tijd over voor de dingen die alleen jij als een echte pro tot een goed einde brengt.
En je haalt eens zoveel resultaat uit je marketingteksten.
Voor de eerste keer iets laten schrijven
Heb je nog nooit schrijfwerk aan een copywriter doorgegeven?
Blogs zijn kinderlijk gemakkelijk uit te besteden en zetten je bedrijf stevig op de radar.
Check hier of jij en je marketingafdeling er ook mee geholpen zijn.