Skip to main content

Bekendheidslessen uit onverwachte hoek

Elk najaar sluipt er een vreemde snuiter rond mijn huis.

Hij verschanst zich in een hoekje en blijft daar loerend voor mijn raam zitten.

Als ik dan geeuwend de gordijnen open, zit hij me met 8 ogen doordringend aan te staren.

Creepy kereltje.

Spiderlord en ik hebben een haat-liefdeverhouding.

Want hij bezorgt me hartkloppingen met zijn dikke lijf en zijn 8 zebrapoten.

Als ik even niet oplet sleurt hij me vast mee naar al zijn vriendjes om een gigantische suikerspin van me te maken.

Anderzijds vangt Spiderlord vliegjes en andere vervelende kruipertjes die dagelijks een buurtfeest houden boven de gft-bak.

Daarom hebben hij en ik een deal: ik laat hem met rust, als hij mij met rust laat.

Dat betekent:

  • netjes in zijn web blijven zitten en NIET NAAR BINNEN KRUIPEN
  • niet in mijn richting kriebelen als ik me in zijn buurt neervlij
  • geen wilde feestjes houden met zijn 86 spinnenvriendjes. Brrr.

 

suikerspin - bekender worden - Het Schrijfpaleis

Als ik even niet oplet sleurt Spiderlord me vast mee naar al zijn vriendjes om een gigantische suikerspin van me te maken.

Tot nu toe houdt Spiderlord zich uitzonderlijk goed aan de regels.

Zo goed, dat ik het bijna gewoon raak om hem te zien chillen in zijn web.

Elke keer als ik uit het raam kijk, is hij daar.

Soms zit hij een kruippakje te spinnen voor zijn nakomelingen.

En af en toe kijken we naar Charlotte’s Web: hij vanachter het raam, ik knus in de zetel.

Good times.

Als Spiderlord na een paar maanden opeens verdwijnt, merk ik dat meteen.

En vraag ik me af waar hij naartoe is.

  • Boekte hij een weekendje aan zee?
  • Zette een uitgehongerde vogel hem op het menu?
  • Of ging hij alvast het kerstweb opzetten met zijn spinnenvrouwtje?

Zo word je bekender

Als jij met je merk ook zo in de kijker loopt als Spiderlord, dan spin je je doelpubliek zo rond je vinger.

Zelfs als je aanbod hen eerst geen bal interesseerde, geven ze het uiteindelijk toch voorzichtig hun aandacht.

Want misschien ben je toch wel de moeite, als je zo vaak voorbijtrippelt.

En eigenlijk heb je altijd wel iets interessants te vertellen.

Verdwijn je opeens uit hun blikveld?

Dan krabt je doelpubliek aan het roos in zijn haar, en kijkt het verdwaasd om zich heen.

Tot hun aandacht weer door een van je concurrenten wordt opgezogen.

Sta bekend als de expert in je vak

Wil je net als Spiderlord een vaste waarde worden?

Laat jezelf dan vaker aan je doelpubliek zien, zonder opschepperig reclame voor jezelf te maken.

De geknipte manier om dat te doen? Regelmatig een blog op het web droppen.

Net als Spiderlord ben je dan extreem zichtbaar. En je helpt je doelpubliek een pootje door kruimeltjes kennis te delen.

Je vangt dan wel geen vervelende vliegen voor je lezers, maar je helpt hen vast wel van een ander probleem af.

En voor je het weet, kloppen ze zonder aarzelen op je raam omdat ze weten dat jij de expert in je markt bent.

Regelmatig bloggen maakt je bekender

Over bloggen stak ik al vaker een lofzang af. 1 blog levert je 10 keer zoveel voordeel op.

Tenminste, als je regelmatig van je laat horen.

Geen tijd om bekender te worden?

Weet je wel dat regelmatig bloggen je bedrijf bekender zou maken, maar heb je geen tijd om ze te schrijven?

Als je een blogvoorraad hebt, werk je continu aan je bekendheid.

Ook tijdens je vakantie, als je collega ziek valt, als jij ziek wordt of als je je inhousecopywriter alleen nog maar terugvindt als je je een weg graaft door een berg papieren en lege chipszakjes.

Kant-en-klaar voorraadje blogs nodig? Met een blogpakket is het zo gepiept.

 

Shana

Shana

Copywriter Shana Hofmans zwaait liefdevol de schrijfscepter in Het Schrijfpaleis. Net zoals vrijdag-frietdag zijn ook teksten over welzijn, dieren, voeding of natuur helemaal haar ding. Ze is 1 van die mensen die steevast voorbijwandelende honden begroeten.

Leave a Reply