Wat je van bloomon kunt leren
Copywriting is meer dan goed schrijven alleen, en dat hebben de tekstschrijvers van bloomon goed begrepen.
Als copywriter ben je namelijk een beetje zoals een gedachtelezer op de kermis.
Alleen woon je meestal niet in een stoffige caravan. En draag je je monocle alleen voor officiële feestjes.
Tekstschrijvers doen er alles aan om te weten wat er in de hoofden van hun lezers omgaat.
Waarover maken ze zich zorgen?
Wat doet hun hart zingen?
En vooral: wat brengt hun humeur in een rotvaart tot onder het vriespunt?
Zo pakt bloomon het aan
bloomon heeft minstens 1 gedachtelezer in de rangen zitten.
Dat merkte ik toen ik ooit een mailtje van hen kreeg voor Moederdag.
Hun copywriter beseft dat niet iedereen op Moederdag zit te wachten.
En speelt daar heel attent op in met dit begripvolle tekstje:
Wil je geen letter over Moederdag lezen?
Dan kun je je uitschrijven voor dat soort berichten.
Erg attent van bloomon. En slim ook, want zo:
- bloeien er geen negatieve associaties op als mensen aan hun merk denken
- blijven de uitschrijvers geabonneerd op alle andere bloomon-berichten
- laat bloomon zien dat het het beste met je voorheeft
Maak je merk menselijker
Rekening houden met de gevoeligheden van je doelpubliek levert je merk
meer op dan zonder nadenken je promoboodschap rondtoeteren.
Trek daarom even je gedachtelezersmantel aan voor je aan het schrijven gaat.
Zo maak je je teksten niet alleen een pak menselijker.
Je raakt ook sneller de juiste snaar bij je doelpubliek.
Slim van ze!
Ja, hè? Ik heb zelf geen problemen met Moederdag, maar ik vind hen wel sympathieker omdat ze de optie aanbieden. Het zit ‘m soms in de kleine dingen.