Skip to main content

Acuut tekort aan bloginspiratie?

“Ik heb helemaal niks te vertellen.”

Mijn klant blaast een lange zucht over de lijn.

We hebben het over zijn bedrijfsblog.

Zijn blogsectie is zo uitgestorven dat als je er “Is this the real life?” roept, de echo terugkaatst met de rest van Bohemian Rhapsody.

Wat vertel je op je bedrijfsblog?

Mijn klant is niet de enige die denkt dat hij niks te vertellen heeft.

Veel ondernemers weten begot niet wat ze op hun bedrijfsblog moeten zetten.

Terwijl ze wél weten dat regelmatig bloggen belangrijk is. En niet alleen omdat ze daarmee tonen dat ze een krak zijn in hun vak.

  • Blogs fluisteren Google in dat je website the place to be is, alsof er constant geheime feestjes met goodiebags en wedstrijden voor een jaar lang gratis frietjes plaatsvinden.
  • Blogs zijn kleine teleportatiemachines: strooi ze rond op je sociale media of in je nieuwsbrief en hop, voor je het weet snuffelt je lezer rond op je website.
  • De echte krachtpatsers zijn SEO-blogs: als je het goed aanpakt liften ze je website hoger in Google én ze slaan leg day nooit over.

 

gespierde man - blogideeën Het Schrijfpaleis

SEO-blogs zijn krachtpatsers die je website een paar plaatsen hoger in Google tillen.

Zo vind je een onderwerp voor je blog

Gelukkig is er materiaal genoeg als onderwerp voor je blog.

Hou in het achterhoofd dat mensen lang niet zo veel weten als jij.

En wat jij weet, willen zij ook weten.

 

Ga door dit lijstje om inspiratie te vinden:

  • Kijk eens in je eigen hoofd: welke kennis zit daar opgeslagen, en welke tips zijn relevant voor je klant? Spoiler alert: dat zijn er meer dan je denkt.

 

  • Denk terug aan wie je was toen je je vak pas leerde:
    • wat was nieuw voor je?
    • wat viel je op?

 

  • Welke vragen stellen je (potentiële) klanten het vaakst aan jou of je medewerkers?
    • Overleg met je klantendienst, je verkoopdienst en iedereen die rechtstreeks contact heeft met je klanten.
    • Snor op welke vragen het vaakst worden ingetikt in het zoekvak van je website.

 

  • Doorkruis relevante fora en andere tochtige plaatsen op het internet: welke vragen worden daar het vaakst gesteld over je product of dienst?

Inspiratie genoeg: bloggen maar

Met je lijstje onderwerpen op zak staat niets jou en je bedrijfsblog nog in de weg.

Je hebt alles in handen om zichtbaarder te worden op het internet, en de harten van je lezers te veroveren.

 

… of niet?

Tenzij 1 van de volgende obstakels zich gniffelend op je pad wurmt:

  • Hoe schrijf je je blog op zo’n manier dat je lezers hem als hongerige hyena’s van a tot z verslinden?
  • Hoe zorg je ervoor dat er ook in drukke periodes regelmatig een blog verschijnt?
  • Hoe vind je de tijd om 1 blog te schrijven, laat staan 4 per maand?

Je kunt het internet afspeuren naar een antwoord op je vraag, of je kunt mij vragen om je blogs te schrijven.

 

Blogresultaat zonder er tijd aan te besteden

Ik lever je pakketje blogartikels op tijd aan, doe zelf mijn research, en schrijf je blogs op zo’n manier dat je lezers elke keer uitkijken naar de volgende.

Met andere woorden: jij hoeft er geen tijd in te steken, maar hebt wel alles in handen om je baas straffe resultaten te serveren.

Klinkt goed? Kies dan snel je blogpakket uit – de plaats in mijn agenda is beperkt:

Shana

Shana

Copywriter Shana Hofmans zwaait liefdevol de schrijfscepter in Het Schrijfpaleis. Net zoals vrijdag-frietdag zijn ook teksten over welzijn, dieren, voeding of natuur helemaal haar ding. Ze is 1 van die mensen die steevast voorbijwandelende honden begroeten.

Leave a Reply