Skip to main content

Zo blijven je lezers geïntrigeerd

Wat blijft je langer bij: een wei vol schapen of een breakdancende eenhoorn met regenboogmanen?

Bij je teksten is het net zo: veilige eenheidsworst gaat snel vervelen, zeker als ook de rest van je markt die in stapels uitdeelt.

Je teksten kruiden met je merkpersoonlijkheid doet wonderen – zeker als je op een andere manier durft te vertellen.

Want die onvoorspelbaarheid kietelt het brein van je lezers wakker.

 

eenhoorn - merkpersoonlijkheid - Het Schrijfpaleis

Is je merk een eenhoorn of eenheidsworst?

Onvoorspelbaarheid werkt

Dat merkte ik een tijdje geleden tijdens een scrolsessie op Boredpanda.

Ik kuierde door een typisch feelgoodverhaal met een onverwacht maar briljant einde.

Het verhaal: verteller Bryce scheurt van de honger en staat keurig in de McDonald’s-drive-thru aan te schuiven.

Achter hem mept Karen ongeduldig op haar claxon, en ze flikkert met haar lichten alsof ze een vleesgeworden discobal is.

De reactie van barmhartige Bryce? Hij betaalt zijn bestelling én die van Karen …

om aan het tweede raampje ook haar Big Macs mee te grissen.

Hij heeft er tenslotte voor betaald.

Hoe bijzonder is jouw merk?

Klanten zijn gek op merken die de dingen anders aanpakken dan ze gewend zijn.

De manier waarop je je verhaal vertelt, is soms al genoeg om een fonkelende Eiffeltoren te worden in een sombere stad.

Wil je zelf ook meer persoonlijkheid in je teksten, zonder in te boeten aan professionaliteit?

Ik vind voor jou het perfecte evenwicht én ga niet met je McDonald’s-bestelling aan de haal.

Benieuwd hoe ik jouw merk doe sprankelen?

Shana

Shana

Copywriter Shana Hofmans zwaait liefdevol de schrijfscepter in Het Schrijfpaleis. Net zoals vrijdag-frietdag zijn ook teksten over welzijn, dieren, voeding of natuur helemaal haar ding. Ze is 1 van die mensen die steevast voorbijwandelende honden begroeten.

Leave a Reply