Skip to main content

Mister Cool staart me loom aan door zijn donkere zonnebril.

Hij zit te chillen op een bankje in de zon, met zijn harige rug tegen de warme westenmuur.

Zijn Fantablikje klemt hij stevig in zijn poot. Zijn sneeuwwitte cape wappert zachtjes in het avondbriesje, en op zijn wollige krullenbol wiebelt een blauwrood gestreepte pet.

Dit is de coolste knuffelbeer die ik ooit al tegenkwam.
Op straat dan toch. Beer de Brom, de knuffel uit mijn jeugd, was uiteraard oneindig veel cooler.

Ik spotte mister Cool tijdens mijn berenjacht gisteren.

Ik ben 8 met een 2 ervoor, maar een berenjacht is nog altijd the next best thing.

Tijdens mijn geslenter door Temse telde ik 47 knuffelberen.
Ze waren er in alle soorten en maten: ijsberen, Winnie de Poeh-beren, bruine beren, gigantische beren, kleine beren. Beren die geen beren waren: 3 nijlpaarden, een zebra en iets wat een kruising leek tussen een hert en een zeehond.

Fantastisch.

Toch bleef mister Cool me het langst bij.
Met zijn zonnebril en zijn bankje maakte hij een verpletterende indruk.
Het blikje Fanta dat zijn gezin zo attent voorzien had, maakte me nieuwsgierig.

Wie ging er schuil achter die zonnige voorgevel?
Was dit sluikreclame voor Fanta?
En vooral: zou er de volgende dag een schattig berenbroertje op het bankje zitten?

Daar wil ik volgende keer best nog eens een omweg voor maken.
Niet voor de huizen zonder beer. Hun bewoners zijn ongetwijfeld sympathiek, maar mijn tijd is beperkt – en mijn richtingsgevoel ook.

Met je bedrijf is het net zo.

Klanten werven met marketing: weten je klanten dat je bestaat?

Laat je helemaal niets van je horen? Dan weten mogelijke klanten niet eens dat je bestaat. Of ze werpen 1 blik op je gevel, en lopen dan je deur voorbij omdat je het zoveelste grauwe huis in de straat bent.

Door in te zetten op je marketing, zuig je alle blikken naar jou. Je zet een beer voor je raam en trekt zo de aandacht van toevallige voorbijgangers.

Trek meer klanten: geef je merk persoonlijkheid

Helemaal speciaal wordt het als je naar manieren zoekt om je klanten te blijven boeien. Door in te spelen op wat zij willen weten. Door je merk persoonlijkheid te geven. En vooral: door regelmatig van je te laten horen.

Je onderneming heeft dan een mister Cool voor de gevel zitten. En die krijgen mensen niet zomaar uit hun hoofd. Ze willen meer over je weten. Worden ze enthousiast van wat ze zien? Dan willen ze ook bij je kopen.

Klanten werven: laat van je horen

Je kreeg waarschijnlijk al 33 keer te horen dat je nu zeker in je marketing moet blijven investeren om zichtbaar te blijven. Dat je gedrag tijdens deze crisis bepaalt hoe mensen je bedrijf zien. Dat je nu vooral je kop niet in het zand mag steken.

Dat klopt. Maar hé, we zijn ook maar mensen. Stap voor stap is ook goed. Doe wat je kunt. Zet eens een beer achter het raam – al is het maar een kleintje. En blijf dat vooral regelmatig doen.

Geen zin of tijd om uit te zoeken wat werkt en wat niet? Weet je wel wat je wilt zeggen, maar niet hoe? Of wil je liever op berenjacht in plaats van blogs en mailings uit je toetsenbord te persen?

Laat mij het werk voor je doen. Dan zit er binnenkort ook een mister Cool voor de gevel van jouw onderneming. Beloofd.

 

Shana

 

PS Benieuwd welke ministappen met giga-impact je nu al kunt zetten om meer klanten aan te trekken?
Vraag maar raak.

PPS Zit dit liedje ook al in je hoofd sinds je de titel van deze blog las? Graag gedaan.

Shana

Shana

Copywriter Shana Hofmans zwaait liefdevol de schrijfscepter in Het Schrijfpaleis. Net zoals vrijdag-frietdag zijn ook teksten over welzijn, dieren, voeding of natuur helemaal haar ding. Ze is 1 van die mensen die steevast voorbijwandelende honden begroeten.

Leave a Reply