Worden jouw mailings gelezen?
Je diensten of producten verkopen via het internet?
Voor sommigen niks nieuws, voor anderen een grotere nachtmerrie dan een ijsbad om 4 uur ‘s ochtends.
Als je het goed aanpakt, dan zijn mailings een slimme manier om je onlineaanbod in de kijker te zetten.
Of het nu om je nieuwe afhaalmenu gaat, of over je aangevulde voorraad gezondheidssupplementen tegen constipatie.
Toch kan het soms weleens mislopen.
Je openingspercentage vergroten: zo moet het niet
Af en toe krijg ik een e-mail die toont hoe je het beter niet aanpakt als je wilt dat je lezers je mailing openen.
“Onze welgemeende excuses …”, fluistert de onderwerpregel me dan raadselachtig toe.
In dat bericht vind je dan vioolmuziek en excuses omdat de site van bedrijf X het begaf tijdens een boekingslawine.
Gelukkig krijg je een kortingscode om het goed te maken.
Alleen krijg ik die mail om de 2 weken. Met dezelfde verontschuldiging.
Dat heeft 3 effecten. En je kunt ze vast al raden, lieve lezer.
- Ik open die mail niet meer, want ik weet wat erin staat.
- Het bedrijf krijgt een slecht imago, omdat het er blijkbaar niet in slaagt om zijn website in de lucht te houden.
- Mijn vertrouwen is weg, want ik heb een donkerbruin vermoeden dat ik schaamteloos belogen word.
En zoiets maakt geen enkele kortingscode goed.
Zo worden je mailings wél geopend
Je lezers voor de gek houden is dus niet de manier om je openingspercentage te verhogen.
Hoe je er dan wel voor zorgt dat ze je mailings openklikken?
Deze 10 tips wijzen je de weg: