Skip to main content

Hierdoor trapt je lezer op de rem

 

We lijken harder op onze lezers dan je zou denken, en dat hou je best in je koppie als je een verkooppagina schrijft.

Stel je het volgende maar eens voor:

Het is eindelijk vrijdagavond.

Je besluit na een lange werkdag dan toch nog iets te koken. In de keuken merk je dat je grootste kookpot nog moet worden afgewassen.

Zucht. Pizza it is.

Je kruipt knus onder een dekentje en neemt je smartphone erbij om een dampende vierkazenpizza met extra mozzarella te laten leveren.

Hoezo lactose-intolerant?

In de app zie je dat je favoriete pizzeria net vandaag alleen maar aan takeaway doet.

Grrr. Die tent waar ze te veel ui over de pizza’s strooien dan maar.

Strooi niet met obstakels

 

Het is heel menselijk om dingen uit te stellen of zelfs niet te doen als er te veel obstakels op je pad liggen.

Eerst nog een kookpot afwassen nadat je een hele dag naar het gesnuif van Greta van IT hebt moeten luisteren?

Ain’t nobody got time for that.

 

meme: ain't nobody got time for that

Hou het heerlijk helder

 

Je lezer denkt er exact zo over.

Hij wil niet op zoek gaan naar die ene koopknop die je ergens op je verkooppagina neerpootte.

En áls hij wil kopen, dan wil hij geen kruimel onzekerheid voelen.

Want wat gebeurt er eigenlijk als hij op die paarse koopknop duwt?

Lever je alles aan huis?

Roof je zijn bankrekening leeg?

Wordt hij ontvoerd door aliens?

 

Leg je lezer geen strobreed in de weg

 

Je verkooppagina is de snelweg naar de actie die jij wilt oproepen.

Eentje zonder files, verkeerslichten, of BMW’s die hun richtingaanwijzer uit het optiepakket haalden.

Je tekst is de copiloot die je lezer feilloos naar zijn bestemming leidt.

 

Hoe goed bolt jouw verkooppagina?

 

Tip: laat je schrijfsel aan de nietsvermoedende pizzabezorger lezen en check zijn reactie

(1 frons kan al een dooddoener zijn voor je verkooppagina).

Of zet gewoon een copywriter achter het stuur.

 

 

Shana

Shana

Copywriter Shana Hofmans zwaait liefdevol de schrijfscepter in Het Schrijfpaleis. Net zoals vrijdag-frietdag zijn ook teksten over welzijn, dieren, voeding of natuur helemaal haar ding. Ze is 1 van die mensen die steevast voorbijwandelende honden begroeten.

Leave a Reply