Zelf schrijven, moet dat?
Marketingteksten schrijven voelt soms pijnlijk ongemakkelijk.
Bijna zo ongemakkelijk als het gemiddelde videogesprek:
“Hallo? Horen jullie mij?”
“Je microfoon staat niet op.”
“Hoort iedereen – och, mijn microfoon staat niet op.”
*ruis*
*iedereen praat plots door elkaar*
*ongemakkelijke stilte*
*iedereen begint opnieuw door elkaar te praten*
Aah, videogesprekken.
Een zegen voor je wasmachine. Een overvloed aan tenenkrullende momenten
om ’s nachts over te mijmeren.
Digitaal gesprekken voeren voelt weleens als in een achtbaankarretje zitten dat ondersteboven in een looping vasthangt:
stroef en slecht voor je bloeddruk.
Een van mijn klanten verkiest zo’n bengelend achtbaankarretje boven zelf zijn marketingteksten schrijven.
Want hij weet wel wat hij wil zeggen, maar niet hoe.
En als hij dan toch aan het schrijven slaat, borrelen er alleen maar clichés op die zijn panini weer naar boven doen komen.
Hij wordt nog liever tijdens een videocall gezien in zijn dinosaurusonderbroek, dan zulke dooddoeners de wereld in te sturen.
Doe het niet meer zelf
In de meeste gevallen kun je niet zomaar iemand inhuren om je videogesprek voor jou te doen.
Voor je teksten kun je dat wel.
Niemand hoeft te weten dat je een copywriter inhuurde.
Maar het mag wel.
Een expert inschakelen laat nu eenmaal zien dat je je merk serieus neemt.
Kwaliteitsvolle teksten de wereld insturen, ook.
Klaar om niet langer te herkauwen wat je concurrenten zeggen?