Skip to main content

‘Je kunt niet alles hebben in het leven'

Dixit oma Pannenkoek toen je niet én Smurfenkoeken én Dinokoeken mocht als vieruurtje.

Wel, goed nieuws voor je groene organisatie. Want bij mij kun je wel alles hebben:

🍀 Én de herkenbare snoet zijn waar je doelgroep zelfs tijdens pizza-avond nog aan denkt.

🍀 Én de aandacht van je doelpubliek vasthouden alsof je de eerste zonsondergang bent die ze ooit zagen.

🍀 Én ze daarna in actie krijgen: of dat nu is doordat ze hun colaflessen beter sorteren of omdat ze deelnemen aan je Plant een Boom-dag.

Wil ik

‘Zal wel’, denk je? Laat ik je dan vertellen hoe we dat gaan doen.

‘Nieuwsbrieven 10% vaker opengeklikt’

“Het openingspercentage van de mailings die Shana voor ons schreef, groeide in de eerste maanden al met 10 procent. En haar SEO-blogs deden het aantal organische bezoekers stijgen.”

Eveline De WinMaxi Zoo

‘Teksten met gevoel’

“Het resultaat is echt wat ik gehoopt had: teksten met gevoel en betekenis. Cruciaal als je wilt dat je boodschap ook aankomt bij je lezer.”

Ines SlegersAnatura

‘45% meer blogbezoekers, 50% meer conversies’

“Shana schreef elke maand onze SEO-blogs. Het aantal blogbezoekers groeide met maar liefst 45 procent, en het aantal conversies steeg met 50 procent. Het traffic naar onze blog is er zelfs kwaliteitsvoller op geworden.”

Isabel SendenAccountable

Maar laten we het eerst over jou hebben

Jouw (overheids)organisatie is als een kleuter die vindt dat het nog geen bedtijd is: jullie weten wat jullie willen. Op een ethische manier iets betekenen voor dieren, de natuur, het milieu. En daar hoort geen bullshit bij.

Bullshit, ja

Laat me het anders formuleren. Je drinkt nog liever een bus WC-Eend leeg dan je met onbezield geneuzel tot je doelgroep te richten. Nu ja, bij wijze van spreken dan toch. En je wilt in je communicatie al helemaal niet de vibe van zo’n schreeuwerige TelSell-reclame.

Maar hoe krijg je mensen dan zover dat ze bijdragen aan jullie missie, zonder dat je daarvoor de ziel van je organisatie hoeft op te offeren?

Je weet wel:

👉 zodat ze maandelijks doneren om de koraalriffen te beschermen

👉 of hun Makita-grasmaaier in het tuinhuis laten staan tijdens Maai Mei Niet

👉 en voortaan plantaardig kattengrit in de kattenbak van Minoes en Lola kieperen

Het antwoord is niet zo eenduidig.

Ik zal eerlijk met je zijn

Want daar hou ik zelf ook van.

Met alleen maar mooie verhalen kom je er niet. Hoeveel emoties je ook raakt met een sterk staaltje storytelling.

En steun je alleen maar op conversieprincipes om je resultaten op te krikken? Dan krijg je teksten die killer zijn dan de versafdeling in de Okay. Wegklikken gegarandeerd.

Je hebt de twee nodig

In de juiste verhoudingen. Zeker in jouw sector, waar alles draait om emoties en impact maken.

Voor die powercombo ben je bij mij aan het juiste adres.

Say no more

Want ik snap je. Maar dan echt

En onze natuur kan alle hulp gebruiken, dus jouw missie wordt ook de mijne.

Dat betekent:

⭐ dat je organisatie een herkenbare snoet krijgt: met een stem bij jullie waarden past. Puur. Authentiek. Uniek.

⭐ dat wat je vertelt, blijft hangen: je boodschap komt tot leven en verspreidt zich als de pluisjes van een paardenbloem.

(Fun fact: die zaadjes kunnen wel 800 kilometer afleggen. Dat is de afstand van Antwerpen tot Italië.)

⭐ dat je impact maakt: lusteloze scrollers ontpoppen zich tot bezielde bondgenoten. Er komt actie. En verandering. Onze natuur krijgt er nieuwe helpers bij.

Zo doen we dat

Reken op bijna 10 jaar copywritingervaring, talloze suggesties voor meer impact, glasheldere communicatie en minstens iedere maand een vraag over je hond.

Deze kanjers zitten ook in ons team:

Contentwolven

duurlopers die op lange(re) termijn goud leveren, en blijven leveren

⭐ meer aandacht, vertrouwen en zichtbaarheid

⭐ een sterkere band met je doelpubliek

⭐ informatie en emotie in één voordeelverpakking

 

Habitat: (SEO-)blogs, weggevers, whitepapers, socialemediaposts

Copycheeta’s

sprinters die de aandacht grijpen en voor snelle actie zorgen

⭐ zetten je lezer in beweging

⭐ voor actie en verandering

⭐ meer clicks, meer aanmeldingen, meer aankopen, meer inschrijvingen, …

 

 

Habitat: mailings, webpagina’s

Ik zie het je al denken

Ja, wolven en cheeta’s zul je nooit samen door de Finse wildernis zien kuieren. Maar voor jouw marketing heb je ze allebei nodig

Geen gecheat met de Copycheeta’s dus. Goed geschreven mailings en webpagina’s kúnnen doen klikken en kopen, maar ze zijn waardeloos als ze het verkeerde publiek aantrekken. Of als je publiek geen zier om je geeft.

We doen dus niet aan ego traffic, we gaan voor impact. En dat kan alleen door ook je Contentwolven in te zetten.

Krijg je ook nog

⭐ eindredactie op alles wat ik voor je schrijf: zo leidt niets de aandacht af van jouw boodschap

⭐ één gratis correctieronde, zodat je teksten lekker in hun pels zitten

In het begin knijp ik wel een oogje dicht: we zijn elkaar tenslotte nog aan het besnuffelen. Daarna heb je in 95 procent van de gevallen genoeg aan (g)één correctieronde.

⭐ gratis samenwerkingsplatform bij grotere opdrachten: alles overzichtelijk bij elkaar, samenwerken in een minimum aan tijd, en geen gegraaf in je mailbox om de teksten voor de Kuikencampagne terug te vinden.

⭐ vertalingen naar het Frans of het Engels: doe ik niet zelf, wees gerust. Maar wil je internationaal gaan met je missie, dan zijn mijn sympathieke en deskundige vertalers er voor jou.

⭐ elk jaar een handgeschreven kerstkaartje met grote kans op een specialleke (jep, ook als je in Nederland of in Italië woont): ik hou van mijn klanten en ik koester ze.

Dit zou jij kunnen zijn

Je bent gerust

Want je Contentwolven zijn dag en nacht voor je aan het werk – en daar plukt jouw organisatie nog jaaaaaren de vruchten van.

Je informeert, je inspireert, en je ziet dingen veranderen in hoofden en harten.

Je pronkt in Google zonder voor dure advertenties te betalen.

Je krijgt een schare bondgenoten zonder afhankelijk te worden van de socials. Is this the real life?

Je krijgt je volgers in beweging

Je Contentwolven effenen het pad: nu is het aan je Copycheeta’s.

Inschrijven op je mailinglijst? Het rozenperk voortaan met regenwater begieten? De padden helpen overzetten? Een donatie doen om de habitat van de lynx te herstellen?

Je Copycheeta’s moedigen actie en gedragsverandering aan, zonder de authenticiteit van je organisatie in de versnipperaar te stoppen.

Je maakt impact voor onze natuur

Van honingbij tot orka, van beuk tot baobab ­­– je maakt een verschil voor het kostbaarste wat we hebben: onze natuur.

‘100% match’

“Voor onze start vroeg ik me af of de teksten wel 100 procent zouden matchen met onze huisstijl. Want het is soms moeilijk om uit te leggen hoe je iets wil, als je zelf niet de juiste woorden kunt vinden. Mijn twijfels waren nergens voor nodig: de copy zat er qua schrijfstijl pal op.”

Cathy GorrebeeckCat-Alicious

‘Sterkere band met doelgroep’

“Shana denkt mee na, vraagt naar resultaten en laat zien dat ze ons vooruit wil brengen. Met haar teksten brengt ze warmte en emoties feilloos over. Haar schrijfstijl brengt ons dichter bij onze doelgroep en zorgt voor een sterkere band met hen.”

Eveline De WinMaxi Zoo

‘Alleskunner’

“Ik weet het niet helemáál zeker, maar ik dénk dat Shana alles kan. Qua copywriting. Prima inhoud, strak ritme, veel vaart, en milde humor waar het gepast is: ik zou Shana zelf inhuren.”

Kitty Kilianschrijfdocent De Blogacademie

‘Teksten met de grootste zorg geschreven’

“Ik had een goed gevoel bij de manier waarop Shana te werk ging: ze schreef mijn teksten met de grootste zorg en had veel aandacht voor mijn tevredenheid als klant.”

Ines SlegersAnatura

‘Super- super- supertevreden’

“Echt zalig! Super- super- supertevreden! Echt waar.
Op je mailtje voor de leads die niet opnemen krijgen we ook reactie.
Echt heel tevreden van jouw teksten. Superbedankt voor de goede service!”

Brecht MargodtGoe'Gekeurd

Wat denk je: moeten wij eens babbelen?

Laten we dat zo aanpakken:

Jij stuurt me een bericht. Na maximaal één werkdag vind je me terug in je mailbox.

Tip: check ook je spambox, net onder dat erfenisbericht van die Nigeriaanse prins.

We leren elkaar kennen en bekijken wat je nodig hebt, hoe ik je daarbij kan helpen, wat je deadline is, welk budget je nodig hebt en hoe je huisdieren heten (oké oké, dat laatste is optioneel).

Maar eerst even van je laten horen dus: dat kan hier of met een mailtje naar shana[at]hetschrijfpaleis.be. Niet verlegen zijn, hé.

Of klik hier. Kan ook.

PS Ik probeer je niet te strikken met gratis koffie, want 1) die drink ik niet en 2) we meeten virtueel. Lekker makkelijk. En goed voor het milieu.

PPS Bellen kan ook, maar spreek even een berichtje in: dan bel ik je terug. Want ofwel ben ik aan het schrijven, ofwel zit ik je nummer te Googelen terwijl ik je oproep naar voicemail laat gaan. Introverts unite!

Shana Hofmans - dierencopywriter